vrijdag 27 september 2013

Herfst knutselen

Vrijdagmiddag,
Mijn kleuter is vrij
En heeft tot haar verdriet
geen speel afspraakje
 

Mama, wil jij met mij spelen?
Maar eerlijk gezegd
houdt deze mama niet zo van spelen
Wel van knutselen en zo
 

Dus stelde ik voor
om eikeltjes te vilten
En mijn kleuter was meteen
enthousiast
 

 
Dus ik zocht mijn vilt wol
Toen ik me bedacht
dat ik die had
uitgeleend
 

 
Maar gelukkig
vond ik nog wat groene
wol
Dus konden we aan de slag
 

Eerst droog vormen
dan nat maken
en daarna
rollen
 

Toen we
er een aantal hadden
moesten er natuurlijk
dopjes gezocht worden
 
 
Dus even naar buiten
naar de eiken bomen om de hoek
heerlijk zoeken
in het najaarszonnetje
 

Daarna snel naar huis
en
passen en meten
welk eikeltje past in welk dopje
 

En nu
staan de eikeltjes
in de borrelglaasjes van oma
voor het raam
 
Laat de herfst maar komen
 
Have a Nice Day!


 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten