dinsdag 14 augustus 2012

Haak een randje om je kaart


Zo de kop van het nieuwe schooljaar is eraf.
Het was de een wat beter bevallen dan de ander,
maar ik heb er alle vertrouwen in dat de meiden hun draai wel zullen gaan vinden.
Nu ik nog maar dat komt vast goed.

Om de vakantie sfeer nog even vast te houden,
kun je natuurlijk altijd je vakantie kaarten
nog eens door kijken.
En als je ze dan toch door kijkt,
ook even ophangen.
En als je ze dan toch ophangt,
kun je ze misschien wel opleuken met een gehaakt randje



Gisteren postte ik al een kaart met een gehaakt randje
ik beloofde toen dat ik nog wel eens een tutorial zou posten.
vandaag lijkt me een mooie dag om dat te doen.

Omdat hier vooral de meiden kaarten kregen
en ik daar niet aan mocht komen.
Heb ik de vakantie kaarten die in de Flow zaten gebruikt.



Het resultaat vond ik zelf zo gezellig,
dat ik zo 4 kaarten achter elkaar haakte.

En zo heb ik dat gedaan:
Nodig:
een kaart, een naald (waar je haakgaren door het oogje past)
een prikmatje (o.i.d.) haak garen, haaknaald en als je het heel netjes wilt doen
een liniaal en een potlood.

Je neemt de kaart en zet ongeveer om de cm een puntje
circa een halve cm van de rand.
Als je dat gedaan hebt prik je op de potloodpuntjes een gaatje.
Dan naai je om de kaart heen een rand met festonsteek.
(dit kun je gewoon met je haakgaren doen)

Als dat klaar is begin je te haken,
je begint met 1 vaste en aansluitend 5 stokjes
in je eerste borduursteek rond de rand.
In de volgende steek haak je 1 vaste
in de 3e steek haak je weer 5 stokjes.
En zo ga je door tot je rond bent.


Een Festonsteek maak je zo.
Een stokje haak je zo.

Veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie resultaten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten