maandag 24 februari 2014

Dromen

Je hebt vast wel iets
waarvan je denk
Owww wat zou ik dat graag willen
maar hoe kom ik daar...
 

Tenminste daar ga ik vanuit
Ik heb dat in ieder geval wel
Zo droom ik ervan
volledig zelfvoorzienend
te leven
 

Alles zelf verbouwen
Alle producten voor de maaltijd
zelf maken,
zoals de muesli op de foto
 
Maar hoe kom je daar
Is het alleen doorzettingsvermogen
Is het vooral een kwestie van veel tijd hebben
Of is het vooral beginnen en de lat niet te hoog leggen?
Of gaat het uiteindelijk toch om financiƫle middelen?
 

Wat het ook is
Ik wil het
En daarom beginnen ik regelmatig
Met een nieuw projectje, babysteps
 
En wie weet ooit
later als ik groot ben,
Dat ik toch dit doel bereik...
 

Nu rommel ik nog wat
in de marge
Probeer via the paleo way of life
back to basic te gaan
Met wisselend succes
 
En ondertussen droom ik
van een weelderige moestuin en 10 kippen
Terwijl ik weer eggmuffins bak,
de muesli voorraad aanvul
en een chocolade taart maak,
 allemaal the paleo way!
 
****
En voor wie nieuwsgierig is geworden
hier het recept voor de muesli, graan vrij!
 
3 cups noten naar wens
(mijn favorieten zijn walnoten en amandelen)
0,5 cup zonnebloempitten
0,5 cup pompoenpitten
0,5 cup geraspte kokos
4 eetlepels kokosolie
honing naar smaak (hoeft niet mag wel)
 
Noten en zaden paar uur wellen in water,
afgieten en daarna in de keukenmachine fijn malen.
Olie smelten en door het noten/zaden mengsel scheppen
idem met de honing en de kokosrasp
Daarna verdelen over een bakplaat
 (ik maak het in de droogoven)
En een paar uurtjes op lage temperatuur
 (75 graden max in de oven in de droogoven 45 graden minimaal 12 uur)
Het is klaar als het mooi droog is
hoe droger het is hoe langer het houdbaar is.
Je moet misschien even experimenteren met de droogtijd 
 
Ook lekker als tussendoortje
 
****
 
Have a Nice Day
 
 


 
 

 

 


1 opmerking: