woensdag 26 juni 2013

Vlaggetjesdag

Hier in het zuiden van het land
loopt het schooljaar
alweer ten einde
de meisjes tellen af...
 
nog 2 dagen...
En dan ligt de eeuwige vrijheid
van maar liefst 6 weken
voor ze
 

Ze zijn groot geworden
afgelopen schooljaar,
uiteraard in de lengte
maar vooral ook in hun doen en laten
 
De jongste
is niet meer de kleine kleuter
Nee,ze gaat al naar groep 2...
"Dan ben je grootste kleuter hoor mama"
(mag ik vannacht bij jou slapen?)
 
 
De middelste
gaat al naar groep 5
(3e leerjaar voor de Belgische lezers)
Er is niks kleins meer
aan haar, nee ze wordt echt groot
 
En de oudste,  groep 7 (5e klas), en ze komt in een andere klas
dan haar 4 beste vriendinnen
Ik ben trots op de manier waarop ze daarmee omgaat
Zij komt er wel...
 
 
En ik zelf
heb er een jaar als klassenouder
van groep 4
op zitten, wat was dat leuk
 
En op de foto's in dit bericht
zien jullie
het cadeau dat ik samen met de kinderen maakte
Als bedankje voor de juffen
 

En nu maar hopen
Dat de juffen hier niet meelezen
Want dan is het vrijdag geen verrassing meer...
aan de andere kant dan weten ze waarop ze zich kunnen verheugen
 
Voor wie in de vakantie ook
een vlaggetjes slinger wil maken
x aantal vlaggetjes van 1 zijde 20 cm en 2 zijdes 25 cm
2 aan 2 aan elkaar naaien
Brede biaisband (lengte zelf bepalen) boven langs spelden
tussen ieder vlaggetje 3 tot 5 cm open laten
en naaien maar
 

Mochten jullie me
de komende weken missen
dan zit ik of op het Texelse strand
Of ben ik Fierljeppen op het Friese plattenland
of zit ik thuis onder de (sier) appelboom
 
Maar ik meld me weer
met vakantie verhalen, knutsels en andere projecten
En tot die tijd
 
Have a nice day!
(a whole lot of...)
 

 
 
 
 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten